De Evenementenbeeldbank voor Poppodia
Het grootste verschil met een evenement en een poppodium is de frequentie. Is een evenement een tot enkele keren per jaar, bij een poppodium zijn er wekelijks bandjes, voordrachten, etc. die vastgelegd worden door huisfotografen. Het aantal foto’s kan bij een poppodium in de vele duizenden lopen per jaar en daar moet je een goed systeem voor hebben om het overzicht te bewaren. Zoals je in het onderdeel De AVG en Evenementen kunt lezen, hanteren veel poppodia een ‘goedkope’ en ‘makkelijke’ manier om hun foto’s op te slaan; ze gebruiken een cloudservices zoals Google Drive, etc. Als je dit netjes en gestructureerd doet, kun je een heel eind komen. Echter met deze manier van werken zijn een aantal problemen;
- Beveiliging is op zijn best matig geregeld.
- Rechtenbeheer is zo goed als niet aanwezig.
- Terugvinden van foto’s lukt alleen als je al precies weet wat je wilt hebben en dan moet je vaak ook nog een datum (bij benadering) weten.
- Afmetingen variëren en dus ook wat je er mee kunt.
- Foto’s zijn vaak al voorzien van een logo/watermerk.
- Hergebruik van foto’s is minimaal.
Zeker als je duizenden foto’s hebt, kan het lastig zijn om de juiste foto te vinden. Door gebruik te maken van metadata zijn foto’s veel eenvoudiger terug te vinden en omdat je eenvoudig gerelateerde foto’s ziet en gemakkelijk kunt doorklikken op trefwoorden en categorieën, kun je binnen een paar minuten een selectie maken.
Voor een poppodium is de hectiek tijdens het optreden minder groot, omdat er minder vaak tijdens het evenement content online gezet wordt. Toch biedt ook dan de Evenementenbeeldbank een gedegen oplossing voor het goed en veilig opslaan van de foto’s.
Met behulp van de Evenementenbeeldbank bouw je dus een archief op van je Evenementen, waarbij alles op een centrale plek wordt opgeslagen. Het kwijt raken van foto’s is niet meer aan de orde, want er wordt dagelijks een back-up van de beeldbank gemaakt; zowel bij de server in Apeldoorn zelf als op de 2e locatie van het datacenter in Deventer.
Zelfs als er niemand meer bij je organisatie werkt die nog bij de Evenementenbeeldbank kan komen, kun je altijd contact opnemen met LOUDservices om weer toegang te krijgen.
Wij snappen dat de Evenementenbeeldbank, ondanks dat (of juist doordat het) je veel tijd en zorgen bespaart, niet dagelijks op je netvlies staat. Ook hier is aan gedacht door LOUDservices. Support is namelijk gratis en weet je even niet meer precies hoe je moet uitsnijden, een album moet maken of hoe je iets anders kunt doen? Dan kun je bellen of mailen en je wordt snel en vriendelijk weer op weg geholpen!
Ben je benieuwd hoe het werkt? vraag een geheel vrijblijvende demo aan en laat je overtuigen!
De basis van deze oplossing is de beeldbank van MediaFiler uit Apeldoorn. Zij leveren beeldbanken niet alleen van de allerhoogste kwaliteit, maar ook de snelste in de markt. Bovendien voldoen ze als enige aan de eisen van de AVG, wat ook voor organisatoren van evenementen van belang is! Organisaties als banken, ziekenhuizen, retailers en diverse goede doelen gingen je al voor.