De Evenementenbeeldbank
Fotografie op muziekevenementen is belangrijk voor de promotie van het evenement, maar er gaat vaak veel informatie verloren, doordat er medewerkers vertrekken, schijven niet meer leesbaar zijn, inlogcodes kwijtraken, etc.
Als marketing- en communicatieprofessional van een evenement, weet je als geen ander wat er allemaal gedaan moet worden om een foto vanuit de fotopit op Social Media te krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het terug kunnen vinden van de juiste foto’s om de verbinding met je (potentiële) bezoekers voor volgende versies van het evenement te onderhouden!
Tijdens het evenement
De WiFi verbinding op een evenement is over het algemeen al zwaar belast en zowel de fotografen, (PR-) medewerkers als artiesten moeten via deze WiFi verbinding hun data versturen. Cloud diensten als Dropbox, OneDrive, etc. zijn een goed alternatief voor het mailen van de foto’s naar elkaar, maar ook deze clouddiensten zijn niet gericht op de specifieke dynamiek van een muziekevenement en missen vaak de handigheden die de Evenementenbeeldbank wél heeft.
Het begint dus al met het slim nadenken over het beperken van het internetverkeer voor het uitwisselen en verwerken van foto’s. Dit internetverkeer moet zo laag mogelijk worden gehouden.
De Evenementenbeeldbank is speciaal gebouwd voor hoge prestaties, bij minimaal bandbreedte gebruik. Dus geen eindeloos up- en downloaden van grote foto’s, maar alleen dat wat nodig is.
Wanneer de foto’s in de Evenementenbeeldbank zitten, heb je een perfect overzicht van de beschikbare foto’s en kun je door het toepassen van filters je focussen op wat belangrijk is.
In de Evenementenbeeldbank kan ook gezocht worden op de informatie die de fotografen meegeven aan de foto’s. Zij worden hierbij geholpen door de instructiekaart die zij ontvangen bij hun aanmelding.
Ook wordt er op de achtergrond al een deel van de AVG informatie toegevoegd, waardoor je dat ook al in de basis goed voor elkaar hebt.
De meeste tijd zul je besparen met het uitknippen van de foto’s voor de verschillende social media kanalen en het plaatsen van het logo van het evenement. Als je eenmaal de foto gekozen hebt die je wilt gebruiken, duurt het nog geen minuut voor je de foto’s voor Instagram, Twitter en Facebook in het exacte formaat hebt uitgesneden die je de meeste autonome groei op social media oplevert. Uiteraard met het logo elke keer op de exact dezelfde plek, waardoor het ook nog eens professioneel overkomt en ook een rustiger beeld geeft.
De rest van het jaar
Alle foto’s blijven beschikbaar in je Evenementenbeeldbank en zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar voor jou toegankelijk. Je kunt de informatie van de foto’s (metadata) aanvullen, maar als je er voor gekozen hebt om lage(re) resoluties op te slaan in de Evenementenbeeldbank, dan kun ook enkele foto’s vervangen door de hogere resolutie versies, als je daar een poster of banner van wil maken. Je raakt dan geen informatie kwijt. Ook kun je de rest van het jaar gebruiken om historisch materiaal toe te voegen aan de Evenementenbeeldbank en zo je archief compleet te maken.
Met behulp van de Evenementenbeeldbank bouw je dus een archief op van je Evenementen, waarbij alles op een centrale plek wordt opgeslagen. Het kwijt raken van foto’s is niet meer aan de orde, want er wordt dagelijks een back-up van de beeldbank gemaakt; zowel bij de server in Apeldoorn zelf als op de 2e locatie van het datacenter in Deventer.
Zelfs als er niemand meer bij je organisatie werkt die nog bij de Evenementenbeeldbank kan komen, kun je altijd contact opnemen met LOUDservices om weer toegang te krijgen.
Wij snappen dat de Evenementenbeeldbank, ondanks dat (of juist doordat het) je veel tijd en zorgen bespaart, niet dagelijks op je netvlies staat. Ook hier is aan gedacht door LOUDservices. Support is namelijk gratis en weet je even niet meer precies hoe je moet uitsnijden, een album moet maken of hoe je iets anders kunt doen? Dan kun je bellen of mailen en je wordt snel en vriendelijk weer op weg geholpen!
Ben je benieuwd hoe het werkt? vraag een geheel vrijblijvende demo aan en laat je overtuigen!
De basis van deze oplossing is de beeldbank van MediaFiler uit Apeldoorn. Zij leveren beeldbanken niet alleen van de allerhoogste kwaliteit, maar ook de snelste in de markt. Bovendien voldoen ze als enige aan de eisen van de AVG, wat ook voor organisatoren van evenementen van belang is! Organisaties als banken, ziekenhuizen, retailers en diverse goede doelen gingen je al voor.